فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

نقد و بررسی فیلم:

نقد و بررسی فیلم: "سرد سبز" ساخته آقای: ناصر صفاریان

تنها فیلم مستندی که پیرامون زندگی و مرگ فروغ فرخ زاد تهیه و تدوین شده؛فیلم سرد سبز است.برای تهیه این فیلم به ویدیوکلوپ های سطح شهرتان مراجعه کنید.یا برای اطلاعات بیشتر به سایتwww.saffarian.wsمراجعه فرمایید.

سرد سبز فیلمی است عالی که بشیوه ای جدید با نزدیکان فروغ مصاحبه میکند و ناگفته هایی از فروغ را بهمراه تصاویری انتشار نیافته از فروغ نمایش میدهد...کاش وقتی که فروغ زنده بود چنین فیلمی از زندگانیش تهیه می شد!...متاسفانه از فروغ بغیر از چند کلیپ کوتاه ، تصویر متحرک دیگری باقی نمانده است.

آقای ناصر صفاریان برای تهیه این فیلم زحمات زیادی متحمل شده که جا دارد از همینجا به نمایندگی از دوستداران فروغ از ایشان تشکر و قدردانی نماییم...البته ایشان فیلم های دیگری نیز درباره فروغ روانه بازار کرده از جمله : جام جان{من هنوز موفق به دیدنش نشده ام}،اوج موج{که در بازار هست}،و خاکسپاری فروغ و خانه سیاه است{که این دوتای آخری را کیفیت بخشیده نه اینکه خودش تولید کرده باشد}...همین هم خیلی خوبست ...در مملکتی که فروغ را طرد میکند؛همینها هم بسیار ارزشمندند.

در سرد سبز؛ برخی ازنزدیکان فروغ حضور دارند, از جمله مادرش و خواهرش پوران و برادرش...اما امروز که من این نقد را مینویسم بسیاری از این عزیزان به تاریخ پیوسته اند(خدا همه شانرا بیامرزد).این فیلم بهتر از این میتوانست باشد...مثلا" به کودکی فروغ زیاد پرداخته شده است.در حالی که زیاد مهم نیست.کاش سوال میشد کدام عکس آخرین عکس فروغ است؟ یا اگر با پسرش کامران پرویز هم مصاحبه ای یا حتی عکسی از او بنمایش درمی آمد هم بسیار عالی میبود...کاش از مرحوم: ویکتوریا خواهرش که در تهیه فیلم همکاری کرد ولی جلوی دوربین نرفت هم تصویری ارائه میشد..

کاش کسی پیدا میشد و از ابراهیم گلستان(که در انگلستان ساکن است) مصاحبه ای پیرامون فروغ و خاطراتش برنامه ضبط میکرد

و ما با دیدنش شاد میشدیم..فراموش نشود که bbc توسط آقای مسعود بهنود مصاحبه ای با ابراهیم گلستان انجام داده که بسیار ارزشمنداست اما در مورد فروغ بسیار کم حرف زده اندو من شاید این فیلم را برای دانلود در این سایت قراردادم..در یوتیوب این فیلم را می توانید بیابید...

این مطلب را بعدا" ادامه خواهم داد...منتظرباشید

نظرات شما برایمان ارزشمند است.. 

*اطلاعات جستجو: 

دانلود  فیلم-سرد سبز-ناصر صفاریان-فروغ فرخزاد-مسعود بهنود-بی بی سی فارسی- 

نظرات 1 + ارسال نظر
سکینه پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

خیلی علیست...لطفا؛ فیلمش را برای دانلود بگذارید....ممنونتیم...زنده باد:فروغ و دوستدارانش...

سلام بر شما.چشم در فرصتی دیگر انشاءالله...پیروز باشی..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد