فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

ای ستاره ها...


سلام....اینهم شعر:"ای ستاره ها" از: فروغ فرخ زاد:

ای ستاره ها که بر فراز آسمان
با نگاه خود اشاره گر نشسته اید
ای ستاره ها که از ورای ابرها
بر جهان نظاره گر نشسته اید

آری این منم که در دل سکوت شب

نامه های عاشقانه پاره میکنم
ای ستاره ها اگر بمن مدد کنید
دامن از غمش پر از ستاره میکنم

ای ستاره ها که بر فراز آسمان
با نگاه خود اشاره گر نشسته اید
ای ستاره ها که از ورای ابرها
بر جهان نظاره گر نشسته اید

آری این منم که در دل سکوت شب
نامه های عاشقانه پاره میکنم
ای ستاره ها اگر بمن مدد کنید
دامن از غمش پر از ستاره میکنم

با دلی که بویی از وفا نبرده است
جور بیکرانه و بهانه خوشتر است
در کنار این مصاحبان خودپسند
ناز و عشوه های زیرکانه خوشتر است

ای ستاره ها چه شد که در نگاه من
دیگر آن نشاط و نغمه و ترانه مرد؟
ای ستاره ها چه شد که بر لبان او
آخر آن نوای گرم عاشقانه مرد؟

جام باده سرنگون وبسترم تهی
سر نهاده ام به روی نامه های او
سر نهاده ام که در میان این سطور
جستجو کنم نشانی از وفای او

ای ستاره ها مگر شما هم آگهید
از دو رویی و جفای ساکنان خاک
کاینچنین به قلب آسمان نهان شد شدید
ای ستاره ها، ستاره های خوب و پاک

من که پشت پا زدم به هرچه که هست و نیست
تاکه کام او ز عشق خود روا کنم
لعنت خدا بمن اگر بجز جفا
زین پس به عاشقان با وفا کنم

ای ستاره ها که همچو قطر های اشک
سر بدامن سیاه شب، نهاده اید
ای ستاره ها کز آن جهان جاودان
روزنی بسوی این جهان گشاده اید

رفته است و مهرش از دلم نمیرود
ای ستاره ها، چه شد که او مرا نخواست؟
ای ستاره ها، ستاره ها، ستاره ها
پس دیار عاشقان جاودان کجاست؟

نظرات 1 + ارسال نظر
alireza دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ

besia ali bood! mochakker
montazere bagieh matalebe khobetan hastim...


سلام به همه شما عزیزانی که از سایت من دیدن میکنید...خواهشمندم نطراتتان را برایم بنویسید....چرا ما ایرونی ها اینقدر بیتفاوتیم و از ابراز پیشنهاد و انتقاد فراری!...نظراتتان برای ما ارزشمند است...بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد