فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

کلمات قصار فروغ فرخزاد

«آن داغ‌ننگ‌خورده که می‌خندید// برطعنه‌های بیهده، من بودم// گفتم که بانگ هستی خود باشم// اما دریغ و درد که زن بودم»


«آری آغاز دوست داشتن است// گرچه پایان راه ناپیداست// من به پایان دگر نیندیشم// که همین دوست داشتن زیباست»


«کتابی، خلوتی، شعری، سکوتی// مرا مستی و سکر زندگانی است// چه‌غم گر در بهشتی ره ندارم// که در قلبم بهشتی جاودانی است»


«من صفای عشق می‌خواهم از او// تا فدا سازم وجود خویش را// او تنی می‌خواهد از من آتشین// تا بسوزاند در او تشویش را»


«شاید این‌را شنیده‌ای که زنان// در دل «آری» و «نه» به لب دارند// ضعف خود را عیان نمی‌سازند// رازدار و خموش و مکارند»


«به چشم خویش دیدم آن‌شب ای خدا// که جام خود به جام دیگری زدی// چوفال حافظ آن میانه باز شد// تو فال خود به نام دیگری زدی»


«زندگی آیا درون سایه‌هامان رنگ می‌گیرد؟// یا که ما خود سایه‌های سایه‌های خویشتن هستیم؟»

نظرات 3 + ارسال نظر
محمدامین شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ب.ظ http://forough-mohamadamin.blogfa.com

سلام... فروغ یک فرشته بود ! وبلاگ فوق العاده زیبایی دارین... اگه قابل میدونین منو لینک کنین و بهم اطلاع بدین تا منم شمارو لینک کنم!

ممنون از شما و همه ی خوبان
لینک تان اضافه شد...پیروز باشین

الی یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:01 ب.ظ http://elham2512.blogfa.com

بهترین ابیات سروده هاشون اینجا بودن...

مریم جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:54 ب.ظ http://NOVIN

فروغ یکی از نابغه های بزرگی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد