فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

عرفان در اشعار فروغ فرخزاد

سلام بر همه شما عزیزان:امیدوارم ایام بکامتان باشد....

اما چنانکه دانید وقتی فروغ زنده بود از دست انسان نمایانی که بی پروا بدیگران تهمت و افترا میزده و میزنند ناله و نفرین مینمود....اکنون هم که بیش از نیم قرن از فوتش میگذرد باز آن دیو سیرتان تهمتهاشان را از او دریغ نمیدارند.امثالشان را در بیشتر سایتهای ؟ میبینید.

اما من بشما ثابت میکنم که شعرهای فروغ لغو و لعب نیست....ردپای عرفان را در زوایای آن ببینید..

لطفا" به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...  

ابراهیم گلستان که سهم زیادی در رشد جهانی فروغ داشت

ادامه مطلب ...

بررسی آثار فروغ فرخزاد در دانشگاه منچستر


تاثیر ماندگار آثار فروغ فرخزاد بر ادبیات معاصر ایران به گفته بسیاری انکارناپذیر و به باور برخی ممتد و در جریان است. نگاهی به آثار فروغ فرخزاد، تاثیر او بر ادبیات ایران و جهان و نیز جهانی شدن کار و آثار او، محور موضوعات مطرح شده در کنفرانس دو روزه ای در دانشگاه منچستر بریتانیا بود.

ادامه مطلب ...

نقد و بررسی فیلم:

نقد و بررسی فیلم: "سرد سبز" ساخته آقای: ناصر صفاریان

تنها فیلم مستندی که پیرامون زندگی و مرگ فروغ فرخ زاد تهیه و تدوین شده؛فیلم سرد سبز است.برای تهیه این فیلم به ویدیوکلوپ های سطح شهرتان مراجعه کنید.یا برای اطلاعات بیشتر به سایتwww.saffarian.wsمراجعه فرمایید.

سرد سبز فیلمی است عالی که بشیوه ای جدید با نزدیکان فروغ مصاحبه میکند و ناگفته هایی از فروغ را بهمراه تصاویری انتشار نیافته از فروغ نمایش میدهد...کاش وقتی که فروغ زنده بود چنین فیلمی از زندگانیش تهیه می شد!...متاسفانه از فروغ بغیر از چند کلیپ کوتاه ، تصویر متحرک دیگری باقی نمانده است.

آقای ناصر صفاریان برای تهیه این فیلم زحمات زیادی متحمل شده که جا دارد از همینجا به نمایندگی از دوستداران فروغ از ایشان تشکر و قدردانی نماییم...البته ایشان فیلم های دیگری نیز درباره فروغ روانه بازار کرده از جمله : جام جان{من هنوز موفق به دیدنش نشده ام}،اوج موج{که در بازار هست}،و خاکسپاری فروغ و خانه سیاه است{که این دوتای آخری را کیفیت بخشیده نه اینکه خودش تولید کرده باشد}...همین هم خیلی خوبست ...در مملکتی که فروغ را طرد میکند؛همینها هم بسیار ارزشمندند.

در سرد سبز؛ برخی ازنزدیکان فروغ حضور دارند, از جمله مادرش و خواهرش پوران و برادرش...اما امروز که من این نقد را مینویسم بسیاری از این عزیزان به تاریخ پیوسته اند(خدا همه شانرا بیامرزد).این فیلم بهتر از این میتوانست باشد...مثلا" به کودکی فروغ زیاد پرداخته شده است.در حالی که زیاد مهم نیست.کاش سوال میشد کدام عکس آخرین عکس فروغ است؟ یا اگر با پسرش کامران پرویز هم مصاحبه ای یا حتی عکسی از او بنمایش درمی آمد هم بسیار عالی میبود...کاش از مرحوم: ویکتوریا خواهرش که در تهیه فیلم همکاری کرد ولی جلوی دوربین نرفت هم تصویری ارائه میشد..

کاش کسی پیدا میشد و از ابراهیم گلستان(که در انگلستان ساکن است) مصاحبه ای پیرامون فروغ و خاطراتش برنامه ضبط میکرد

و ما با دیدنش شاد میشدیم..فراموش نشود که bbc توسط آقای مسعود بهنود مصاحبه ای با ابراهیم گلستان انجام داده که بسیار ارزشمنداست اما در مورد فروغ بسیار کم حرف زده اندو من شاید این فیلم را برای دانلود در این سایت قراردادم..در یوتیوب این فیلم را می توانید بیابید...

این مطلب را بعدا" ادامه خواهم داد...منتظرباشید

نظرات شما برایمان ارزشمند است.. 

*اطلاعات جستجو: 

دانلود  فیلم-سرد سبز-ناصر صفاریان-فروغ فرخزاد-مسعود بهنود-بی بی سی فارسی- 

شعری ناب از دیوان خانم فرخ زاد

سلام بر: دوستداران ارجمند بانوی شعر ایران فروغ الزمان فرخزاد.نوروز   1390 بر شما مبارک...امیدوارم سال پر باری پیش رو داشته باشید این تکه شعر ناب را از این بانوی بزرگ که (خدایش رحمت کند)برایتان تقدیم میکنم.امیدوارم لذت ببرید.

 

 

 

 

 

در پناه حق پیروز باشید 

*اطلاعات جستجو: 

شعر فروغ-مهر نماز-فریب خلق-پیشانی گناه-فروغ الزمان فرخزاد-فروغ فرخ زاد.

گزیده ای از اشعار بانوی شعر ایران: شادروان فروغ فرخ زاد...

باز هم از چشمه لبهای من

تشنه ای سیراب شد سیراب شد

باز هم در بستر آغوش من

رهروی در خواب شد در خواب شد 

--------------------------------------------------- 

سلام.اینها گلچینی از دیوان فروغ است.لطفا بقیه مطالب را در ادامه مطلب بخوانید:

ادامه مطلب ...