فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

شعر زیبای حمید مصدق، و پاسخ فروغ

شعر زیبای حمید مصدق



تو به من خندیدی و نمی دانستی

من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم

باغبان از پی من تند دوید

سیب را دست تو دید

غضب آلود به من کرد نگاه

سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک

و تو رفتی و هنوز،

سالهاست که در گوش من آرام آرام

خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم

و من اندیشه کنان غرق در این پندارم

که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت


****

جواب زیبای فروغ فرخ زاد

من به تو خندیدم

چون که می دانستم

تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی

پدرم از پی تو تند دوید

و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه

پدر پیر من است

من به تو خندیدم

تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم

بغض چشمان تو لیک لرزه انداخت به دستان من و

سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک

دل من گفت: برو

چون نمی خواست به خاطر بسپارد گریه تلخ تو را ...

و من رفتم و هنوز سالهاست که در ذهن من آرام آرام

حیرت و بغض تو تکرار کنان

می دهد آزارم

و من اندیشه کنان غرق در این پندارم

که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت

اولین تپش های عاشقانه قلبم

اولین تپش های عاشقانه قلبم 
اولین تپش های عاشقانه قلبم
نویسنده: 
نوشته فروغ فرخزاد
در این کتاب نامه های عاشقانه فروغ فرخزاد از زمانی که یک دختر بچه شانزده ساله دبیرستانی بوده تا بیست و یک سالگی که در رم به تحصیل اشتغال داشته به همیت کامیار شاپور (فرزند فروغ) و عمران صلاحی گرداوری شده است.

● برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، ویکی کتابناک را ببینید.

» توسط: Reza در تاریخ ۱۳۸۷/۰۲/۲۸ 
» حجم: 0.82 مگابایت؛ زمان لازم برای دریافت 2 دقیقه و 3 ثانیه با Dial-up
» نوع فایل کتاب: PDF
» تعداد صفحات: 96
» مجموع دریافتها: 7653
» موردعلاقه 189 و موردتنفر 6 عضو

» کتابناکهای مرتبط:
دیوار
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد
بی تفاوت

منبع:  کتابناک . کام

دانلود کتاب PDF عصیان، اثر فروغ فرخزاد

دانلود کتاب PDF عصیان، اثر فروغ فرخزاد

نام کتاب :  عصیان

نویسنده :  فروغ فرخزاد

ناشر پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۶۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۵۳۱ Kb

توضیحات : فروغ فرخزاد شاعر معاصر ایرانی است. وی پنج دفتر شعر منتشر کرد که از نمونه‌های قابل توجه شعر معاصر فارسی هستند. فروغ فرخزاد در ۳۲ سالگی بر اثر تصادف اتومبیل بدرود حیات گفت. فروغ با مجموعه های «اسیر»، «دیوار» و «عصیان» در قالب شعر نیمایی کار خود را آغاز کرد. سپس آشنایی با ابراهیم گلستان نویسنده و فیلمساز سرشناس ایرانی و همکاری با او، موجب تحول فکری و ادبی در فروغ شد. وی در بازگشت دوباره به شعر، با انتشار مجموعه «تولدی دیگر» تحسین گسترده ای را برانگیخت، سپس مجموعه
«ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» را منتشر کرد تا جایگاه خود را در شعر معاصر ایران به عنوان شاعری بزرگ تثبیت نماید. بعد از نیما یوشیج فروغ در کنار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث از پیشگامان شعر معاصر فارسی است. نمونه‌های برجسته و اوج شعر نوی فارسی در آثار فروغ و شاملو پدیدار گردید.

 


دانلود کتاب ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد – فروغ فرخزاد

دانلود کتاب ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد – فروغ فرخزاد

نام کتاب :  ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد

نویسنده :فروغ فرخزاد

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :فارسی

تعداد صفحه :  ۳۹

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۲۵۸  Kb

توضیحات :  ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد مجموعه شعری از فروغ فرخزاد و شامل ۷ شعر است. نخستین نسخه این کتاب توسط انتشارات مروارید در تهران در سال ۱۳۵۲ چاپ شد.

و این منم

زنی تنها

در آستانه فصلی سرد

در ابتدای درک هستی آلوده ی زمین

و یأس ساده و غمناک آسمان

و ناتوانی این دست های سیمانی

زمان گذشت

زمان گذشت و ساعت چهار بار نواخت

امروز روز اول دی ماه است

من راز فصل ها را می دانم

و حرف لحظه ها را می فهمم

نجات دهنده در گور خفته است

و خاک ، خاک پذیرنده

اشارتیست به آرامش

زمان گذشت و ساعت چهار بار نواخت

در کوچه باد می آمد

در کوچه باد می آمد

و من به جفت گیری گلها می اندیشم

به غنچه هایی با ساقهای لاغر کم خون