فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

فروغ فرخ زاد| Forog Farrokhzad

کانون هواداران شادروان: فروغ فرخزاد

تنها تر از یک برگ

تنها تر از یک برگ
تنها تر از یک برگ 
با بار شادیهای مهجورم 
در آبهای سبز تابستان 
آرام میرانم 
تا سرزمین مرگ 
تا ساحل غمهای پاییزی ...
Photo: ‎تنها تر از یک برگ 
با بار شادیهای مهجورم 
در آبهای سبز تابستان 
آرام میرانم 
تا سرزمین مرگ 
تا ساحل غمهای پاییزی  ...‎

بیوگرافی: پوران فرخ زاد(خواهر فروغ)

پوران فرخزاد
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد پوران فرخ‌زاد
زادروز ۲۰ بهمن ۱۳۱۱
نوشهر
ملیت ایرانی
پیشه نویسنده، مترجم، منتقد ادبی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر
Photo: ‎پوران :

من و فروغ در کودکی نقطه مقابل یگدیگر بودیم ، من یک سال از فروغ بزرگتر بودم ، اما او بسیار پر حرکت و شیطان و نا آرام بود . عجیب آزارم می داد و یادم هست که یک روز چنان گازم گرفت که هنوز جای آن گاز بر تنم مانده است . تا 13 یا 14 سالگی ، تا سن بلوغ اصلا با یکدیگر نمی ساختیم و لحظه ای از سوء تفاهم ها و نزاعها آرام نبودیم . اما وقتی بالغ شدیم ناگهان هر دو دچار تغییرات شگرفی شدیم ، فروغ آرام و گوشه گیر ،خاموش و متفکر شده بود و من شیطان و پرحرکت و ناآرام و البته او پس از بلوغ حالتی یکنواخت و ثابت نداشت . گاهی بسیار سخت آرام و مهربان بود و گاه وحشتناک ناسازگار می شد. وقتی کم کم پسر ها برای ما مسئله شدند حسادت پنهانی و تلخی میان ما بوجود آمد . من آن وقتها نمی دانستم برای چه ؟ یک سال پیش از مرگ فروغ یک عصر او به منزلمان امد و ضمن حرفهای مختلف پرسید : پوران فلان پسر همسایه که الان پزشک حاذقی شده خاطرت هست . گفتم : بله فروغ جان ، چطور مگه ؟ گفت : در روزگار بچگی مثلا من عاشقش شده بودم ... می خندد ... ولی اون نگاهش همیشه به تو بود . اونوقت ها تو عالم بچگی من شب های زیادی برای اون گریه کردم . و فروغ می خندد .‎

ادامه مطلب ...

گوشواره

نده یاد فروغ:

گوشواری به دو گوشم میآویزم

از دو گیلاس سرخ همزاد

و به ناخن هایم برگ گل کوکب میچسبانم

کوچه ای هست که در آنجا

ادامه مطلب ...

راز من " گردآورده از اسیر "

راز من
" گردآورده از اسیر "


هیچ جز حسرت نباشد کار من

بخت بد، بیگانه ای شد یار من

بی گنه زنجیر بر پایم زدند

وای از این زندان محنت بار من

Photo: ‎دستهایم را در باغچه  میکارم/ سبز خواهم شد، میدانم، میدانم، میدانم / و پرستو ها در گودی انگشتان جوهریم/ تخم خواهند گذاشت...‎
Unlike ·  · 

ادامه مطلب ...